Záručné podmienky

Záručné podmienky

Tento internetový obchod je určený pre profesionálov, teda výhradne len pre fyzické osoby či organizácie konajúce podľa §2 Obchodného zákonníka, to znamená, že produkty tohto obchodu nie sú určené fyzickým osobám ako konečným spotrebiteľom.

  1. ZÁRUČNÁ DOBA

Záručná doba na zakúpený výrobok začína plynúť odo dňa prevzatia výrobku kupujúcim, ktorý je povinný skontrolovať, či nie je výrobok mechanicky poškodený, pretože na neskoršie reklamácie nebude braný ohľad. Predajca poskytuje spotrebiteľovi na zakúpený výrobok podľa účelu použitia záručnú dobu a zvýhodnený servis v dĺžke a rozsahu uvedenom predajnom doklade. „Zvýhodnený servis“ musí byť vykonaný pri nákupe (pri jednotlivom tovare sa môže líšiť a môže sa vzťahovať iba na špecifické vlastnosti či časti tovaru).

Výrobky so záručnou dobou 24 mesiacov alebo s dlhšou záručnou dobou sú určené výhradne na použitie v domácnosti. Výrobky so záručnou dobou kratšou ako 24 mesiacov (12 mesiacov alebo 6 mesiacov) sú určené pre výrobnú činnosť alebo poskytovanie služieb v rámci podnikateľskej činnosti. V prípade, že výrobky pre domácnosť budú použité v podnikateľskej činnosti, tj v prevádzkach, je stanovená záruka 6 mesiacov bez ohľadu na záruku uvedenú v záručnom liste.

  1. Inštalácia výrobku - uvedenie do prevádzky

Spotrebiteľ si môže výrobok uviezť do prevádzky sám v súlade s návodom na použitie ktorý je priložený ku každému výrobku v balení alebo pribalený na obale výrobku. Toto neplatí, ak je v návode uvedená povinnosť zapojenia výrobku autorizovaným serevisom resp. oprávneným odborníkom. V prípade, že návod na obsluhu nebol pribalený, po vyžiadaní Vám ho doručíme v elektronickej podobe. Absencia návodu môže tkatiež znamenať nutnosť inštalácie autorizovaným pracovníkom. Túto skutočnosť vždy overte u predávajúceho. V niektorých prípadoch vieme poskytnúť návod na použitie cez telefonickú podporu alebo videonávod. V prípade nutnosti uvedenia výrobku do prevádzky autorizovaným servisom alebo oprávnenou osobou znáša náklady na uvedenie do prevádzky spotrebiteľ, pokiaľ nebolo s predávajúcim dohodnuté inak.

UPOZORNENIE: Tovar, resp. výrobky určené na chladenie / mrazenie po doručení nechajte stáť v miestnosti jeho budúcej prevádzky na mieste určenom pre jeho prevádzku minimálne 6 hodín pred zapojením do elektrickej siete. Pri okamžitom uvedení zariadenia do prevádzky môže dôjsť k poruche zariadenia alebo zníženiu jeho funkčnosti. Na závady spôsobené spustením zariadenia bez potrebného aklimatizačného času (6hod) sa záruka nevzťahuje.

  1. CHYBY V ZÁRUČNEJ DOBE

Predmetom záruky sú vady spôsobené chybou výroby alebo chybou materiálu. Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie výrobku.

Ak sa prejaví na výrobku počas záručnej doby chyba, má spotrebiteľ právo, aby táto chyba bola včas a bezplatne odstránená, prípadne – ak to nie je vzhľadom na povahu chyby neúmerné – môže spotrebiteľ požadovať výmenu výrobku, ak sa chyba týka len súčasti výrobku – výmenu tejto súčasti. Ak nie je takýto postup možný, môže spotrebiteľ požadovať primeranú zľavu z ceny výrobku alebo – pri významnom rozpore s kúpnou zmluvou – môže od tejto zmluvy odstúpiť. Právo zo záruky, prípadne zvýhodneného servisu, uplatňuje spotrebiteľ v servise výrobcu zariadenia (prostredníctvom predajcu,"profichladničky.sk"), ktorý posúdi oprávnenosť reklamácie av prípade uplatnenia práva na opravu túto opravu bezplatne ZAISTÍ. Pri uplatnení iných práv zo záruky rieši spotrebiteľ reklamáciu s predajcom.


Všetky registrácie záručných opráv sa vykonávajú výhradne prostredníctvom webových stránok profichladnicky.sk v sekcii reklamačný formulár. Tento formulár nájdete v dolnej časti nášho webu.

  1. PREDMET ZÁRUKY

Záruka platí pri splnení nasledujúcich podmienok:

boli dodržané všetky pokyny uvedené v návode na použitie, záručnom liste a inej sprievodnej dokumentácii (napr. použitie odporúčaných komponentov, správna inštalácia a obsluha), ďalej pokyny uvedené na výrobku samostatnom (nalepené štítky a výstražné upozornenia). Záručné opravy musia byť vykonané autorizovaným servisom alebo servisom povereným výrobcom. Predloženie dokladu o zakúpení a protokol o odbornej montáži, potvrdenie o vykonaní záručných prehliadok. Výrobok bol používaný výhradne v súlade so svojím určením.

  1. DÔVODY NA NEUZNANIE REKLAMÁCIE

Nepredloženie potvrdenia o záručných prehliadkach, doklade o zakúpení. Závada bola spôsobená vonkajšími podmienkami (napr. poruchami v elektrickej sieti alebo bytovej inštalácii, ohňom, vodou, statickou elektrinou, prepätím v elektrorozvodnej sieti). Závada bola spôsobená: mechanickým poškodením výrobku alebo jeho častí, nesprávnou obsluhou výrobku alebo neodborným zásahom tretej osoby, neodbornou inštaláciou výrobku - nedodržanie odporúčaných schém zapojenia, nedodržanie odporúčaných komponentov a dimenzií potrubia, používaním výrobku v rozpore s jeho určením, živelnou udalosťou alebo nevhodným skladovaním, mechanickým poškodením kuriérom alebo zmluvným autodopravcom počas prepravy po prevzatí tovaru kupujúcim vlastnoručným podpisom (bez výhrad)

  1. OCHRANA ŽIVOTNÉHO PROSTREDIA

KLIMATERRA, s.r.o. sa radí medzi spoločnosti, ktoré podnikajú v súlade s právnymi a ekologickými trendmi chrániacimi naše životné prostredie. Tým najlepším a teraz aj najjednoduchším, čo môžete aj vy pre svoje zdravie, prírodu a ekológiu urobiť, je odovzdať obalový materiál vami zakúpeného výrobku a starý vyradený spotrebič na niektorom z miest na to určených. Na likvidáciu a recykláciu týchto materiálov ste pri nákupe nového spotrebiča zo zákona prispeli. Súčasne ste prispeli na recykláciu a likvidáciu vami zakúpeného výrobku (symbol popolnice s podčiarkovníkom).

  1. LIKVIDÁCIA STARÉHO SPOTREBIČA

Starý alebo vyradený spotrebič urobte ihneď nepoužitenľým. Vytiahnite zástrčku a odrežte pripojovací kábel. Uzávery a zámky odstráňte, alebo poškoďte. Zabránite tomu, aby sa hrajúce deti mohli zatvoriť v spotrebiči a dostali sa do ohrozenia života.

Chladničky a mrazničky obsahujú izolačné plyny a chladivo, musia byť odborne zlikvidované. Dbajte prosím na to, aby ste pri prevoze k likvidácii nepoškodili potrubie chladiaceho okruhu, mohlo by prísť k úniku chladiva. Na likvidáciu využite príslušné obecné strediská likvidácie. Informácie o likvidácii a recyklovaní tohto výrobku získate na miestnom úrade, v zberni odpadu alebo v združení Envidom, ktoré zabezpečuje zber, prepravu, spracovanie, recykláciu a ekologické zneškodňovanie elektroodpadu v zmysle zákona.

KONTROLA TOVARU PRI PRÍJME

Kupujúci pri osobnom prevzatí od predávajúceho skontroluje prevzatý tovar, jeho úplnosť a neporušenosť obalu.

Kupujúci pri prevzatí od dopravcu riadne a starostlivo skontroluje stav zásielky (najmä počet obalov, neporušenosť alebo poškodenie obalu) podľa dodacieho listu.

Kupujúci v deň prevzatia skontroluje úplnosť tovaru, najmä skontroluje obsah a počet položiek, ktoré by mal obsahovať. Akékoľvek nezrovnalosti je potrebné oznámiť predávajúcemu pri osobnom prevzatí na mieste, pri prevzatí od dopravcu ich zaznamenať do odovzdávacieho protokolu dopravcu, inak môže kupujúci odmietnuť zásielku prevziať. Nezrovnalosti je vždy možné nahlásiť e-mailom na adresu info@profichladnicky.sk alebo prostredníctvom kontaktného formulára. V prípade prevzatia od prepravcu odporúčame navyše priložiť fotodokumentáciu poškodenia a obalu.Týmito opatreniami nie je dotknutá zákonná lehota na uplatnenie práv z vadného plnenia. Dodatočná reklamácia nekompletnosti alebo vonkajšieho poškodenia zásielky nebude uznaná. Dopravca je povinný strpieť čas potrebný na kontrolu zásielky.

Porušenie ochrannej plomby, informačného štítku alebo sériového čísla vystavuje kupujúceho riziku zamietnutia reklamácie, pokiaľ k poškodeniu nedošlo počas bežného používania. Plomby a sériové čísla sú neoddeliteľnou súčasťou tovaru a nijako neobmedzujú právo zákazníka používať tovar a zaobchádzať s ním v plnom rozsahu jeho určeného použitia.